Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Islandia podsumowanie

Wyprawa Islandia - podsumowanie Po wyprawie - którego wieczoru. Islandia to jedno z najpiękniejszych miejsc na Ziemi, które dane mi było zobaczyć. Spędziłem na tej wyspie - 23 dni w tym jazdy miałem 21 dni (2 dni zwiedzałem, a jeden odpoczywałem ze względu na warunki pogodowe). zdjęcie na tle Harpy Przejechane łącznie – 1989,68 km Najkrótszy dystans – 34 km (pierwszego dnia) Najdłuższy dystans – 121,4 km Średni dzienny dystans – 94,7 km Średnia prędkość – 15,66 km/h (wow) Prędkość max - 58,48 km/h Max wysokość – 655 m n.p.m. Koszty, które możesz ponieść, ale nie musisz (ja szalałem...

Islandia dzień 16 - 20

Wyprawa Islandia dzień 16 - 20 18 - 22 Lipca, 2019 Dzień 16 – czwartek (18.07.2019r.) Przejechane 104 km. Trasa: Nad rzeką Jökulsárgljúfur, Asbyrgi, Keldunes, Manarbakki, nocleg Húsavík Miałem kiepską noc. Nie wiem dlaczego, ale co chwilę budziłem się. Dwie godziny drzemki, pobudka i tak kilka razy. W końcu wstałem o 7. Jak zwykle śniadanie, pakowanie i w drogę. Ciąg dalszy tej okropnej drogi. Kierowcy samochodów zrobili sobie wiele objazdów obok drogi tam, gdzie można było wjechać na płaskie tereny, korzystam z tego dobrodziejstwa. Okazało się, że ten szum jaki słyszałem przez całą...

Islandia dzień 11 - 15

Wyprawa Islandia dzień 11 - 15 13 - 17 Lipca, 2019 Dzień 11 – sobota (13.07.2019r). Przejechane 88 km. Trasa: Za Hof, Jökulsarlon, Bjarnanes, nocleg Höfn. Miałem kiepską noc. Noga bolała i co chwilę się budziłem. Wstałem jednak jak zwykle o 7:00. Dzień za to zapowiadał się wspaniale, przynajmniej rano. Po godzinie z wielką obawą o nogę ruszam w trasę. Zawinięta bandażem elastycznym nawet tak nie dokucza. Po 10 km jestem nad jeziorem Jökulsarlon. To jezioro pełne kry lodowej oderwanej od lodowca. Pierwsze ważenie jest nieciekawe. Cała powierzchnia jeziora zasłonięta gęstą mgłą....

Islandia dzień 6 - 10

Wyprawa Islandia dzień 6 - 10 08 - 12  Lipiec, 2019 Dzień 6 – poniedziałek (08.07.2019r) Przejechane 107 km. Trasa: Stori Nupur, Leirubakki , Hekla Center, Hella, nocleg Hvolsv Małe sprostowanie do wczorajszego dnia. Zapłaciłem za miejsce na kempingu. Tuż przed snem przyjechał właściciel i zażądał 1500 ISK. Wstałem dokładnie o 7:22. Obecność kilkuminutowa w toalecie, a potem śniadanko. Dzisiaj pasztecik z chlebem tostowym, bo taki tutaj jest najtańszy (ok 500 ISK, czasami w Bonusie można dostać za niecałe 400 ISK). Ruszyłem w trasę po ósmej. Do wodospadu Hajparfoss miałem kilkanaście...

Islandia dzień 1 - 5

Wyprawa Islandia dzień 1 - 5 03  - 07 lipiec 2019 Dzień 1 – środa (03.07.2019r.) Przejechane 34 km. Trasa: Keflavik, Hefnir, nocleg na dziko. Przyleciałem na Islandię o dziwo z niesamowitą punktualnością. Kiedy spojrzałem na zegarek była 17:54 i właśnie przyziemiliśmy. Linie lotnicze Wizzar się sprawdziły gdyż przewidywany czas przylotu był właśnie na godz. 17:55, czyli prawie idealnie z czasem. Odebrałem bagaże – STAN TRAGICZNY. Dobrze, że spiąłem sakwy razem bo inaczej chyba bym ich nie znalazł. Na lotnisku w Keflaviku jest super miejsce przygotowane dla rowerowych turystów. Specjalne...

Trochę histori Islandii

Trochę historii Islandii Pierwsi osadnicy na odległej Islandii pojawili się stosunkowo późno, bo dopiero w 874 roku. Na podstawie starych ksiąg można wysnuć wniosek, że w VIII wieku na wyspę przybyli irlandzcy mnisi, którzy ją zamieszkiwali, ale nie ma żadnych archeologicznych dowodów na irlandzkie osadnictwo. Dlatego też przyjmuje się, że pierwszymi mieszkańcami wyspy byli Wikingowie z Norwegii oraz osadnicy celtyccy - szkoccy i iryjscy. W latach od 870 do 930 Islandię skolonizowali skutecznie Normanowie. Od 930 roku zapoczątkowano zwyczaj dorocznych zgromadzeń wszystkich wolnych mieszkańców...

Zamiast wstępu

Zamiasta wstępu W roku 2019, w lipcu, zdecydowałem się na zdobycie tej odległej wyspy, o której czyta się w książkach i na stronach internetowych niesamowite historie. Zamysł wyprawy na tą cudowną wyspę rodził się w moim umyśle ponad dwa lata. Ostatecznie postanowiłem, z wielkimi obawami, objechać ten kraj właśnie w lipcu - miesiącu podobno najbardziej łagodnym i sprzyjającym dla turystów. Będąc już w Islandii dziwiłem się letnim opisom klimatu Islandii. Jedno się sprawdziło z licznie czytanych opracowań. Prawie każdego dnia miałem każdą pogodę z czterech pór roku. O przepraszam, nie...