Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Szlak Orlich gniazd

Szlakiem Orlich Gniazd Długi weekend majowy był dla mnie wyzwaniem. Postanowiłem przejechać właściwy szkla orlich gniazd. Dlaczego wyzwaniem? Pogoda nie sprzyjała. Silny wiatr, deszcz i temperatura 13-15 stopni. Ale dałem radę.

Wiślana Trasa Rowerowa

Wzdłuż Wisły - Wiślanna Trasa Rowerowa Wzdłuż Wisły z moim bohaterem Pomysł dłuższej wyprawy rowerowej już dawno krążył mi po głowie. Dookoła Polski, nad morze, wzdłuż Dunaju, albo innej. Moje zimowe marzenia 2014/2015 roku. Siodełko, wiatr, słońce i cudowny Polski krajobraz – temu się trudno oprzeć jeżeli się raz spróbuje. Padło na szlak wzdłuż Wisły i to od jej początku do jej końca. Ponad tysiąc kilometrów, same najważniejsze miasta w Polsce, wiele wspaniałych zabytków i mnóstwo obcowania z naturą. To stało się moim celem pewnego lutowego wieczoru 2015r. Miałem jeden problem – jak...

Prawie Green Velo

Szlakiem Vreen Velo - prawie Lipiec 2016 Bardzo wcześnie zjawiliśmy się na dworcu kolejowym w Opolu przywiezieni samochodem przez rodzinę. Przed nami podróż koleją do Tczewa. Chcemy być tam jeszcze przed wieczorem, aby spokojnie rowerem dojechać do hotelu, a jak się uda to zwiedzić miasto. Wyruszamy na część północnej i wschodnią ścianę naszego kraju szlakiem Green Velo. Naszą podróż zaplanowaliśmy od początku szlaku, to jest od Elbląga. Pierwszy cel – Tczew, związany był głównie z bezpośrednim połączeniem PKP z Opola. Taki kaprys, wygoda, nie trzeba się przesiadać z pociągu do pociągu....

Szlak latarni morskich

Szlakiem latarni morskich Szlak latarni morskich polskiego wybrzeża to dosyć często objeżdżana przez rowerzystów trasa. Patrząc na internetowe strony znajdziemy dziesiątki relacji z tej wspaniałej przygody. W 2016 roku postanowiłem zorganizować dla młodzieży szkolnej podobne przedsięwzięcie. Z obawą ogłosiłem nabór na dwutygodniową zieloną szkołę. Ilość osób mnie zaskoczyła. Ruszyła kampania informacyjna, zbiórka funduszy od sponsorów, załatwianie spraw logistycznych. Udało się – ruszyliśmy na szlak z końcem maja 2016. Szlak historii Jechaliśmy od Świnoujścia do Krynicy Morskiej....

Piastowski Szlak Rowerowy

Wielkopolska Piastowski Szlak Rowerowy Trzy dni w miniony (2016r.) weekend, jeżdżąc rowerem po wielkopolskich szlakach, spędziliśmy razem z żoną. Mieliśmy w naszej wyprawie dwa cele. Po pierwsze przejechać Piastowską Trasą Rowerową, po drugie, odwiedzić najpiękniejsze zabytki i zakątki przyrodnicze okolic Poznania. Było cudownie Przede wszystkim pogoda – idealna do jazdy, ani gorąco, ani zimno. Zaczęliśmy w sobotni poranek od zwiedzania starego miasta w Poznaniu. Spotkał nas tylko jeden zawód. Chcieliśmy zwiedzić zamek książęcy, ale niestety był nieczynny....

Dookoła Polski

3343 km bike Samotnie dookoła Polski Lato 2017 WitamSpęłniłem swoje marzenie Rok 2017 był dla mnie rokiem szczególnym. Spełniło się jedno z moich ukrytych marzeń. Już w dzieciństwie bardzo chciałem przejechać dookoła Polski. Wtedy nie było dla mnie ważne na czym, miałem tylko takie marzenie. I stało się. Zrobiłem to na rowerze. Za mną ponad 3300 km Wspaniała przygoda. Mapa trasy Większe miasta Świnoujście                             Ustrzyki Górna Kołobrzeg                                Cisna Hel                                          Krynica Zdrój Gdańsk                                  ...